Matbaa Sektörü COVID-19 Sürecinden Nasıl Etkilendi?

Paylaş:

Üyemiz Toyo Ink Türkiye CEO’su Yakup Benli covıd-19 salgının matbaa sektörü üzerindeki ekonomik etkilerini değerlendirdi.

Dünya Sağlık Örgütü tarafından da pandemi olarak ilan edilen Koronavirüs (COVID-19) salgını, insanların başta sağlık, yaşam, çevre olmak üzere birçok alanı etkilediği gibi ticari olarak da ülke ekonomilerini derinden etkilemiş durumdadır. İnsanların eski refah seviyesine tekrar ulaşması için tüm dünya var gücü ile çalışmaya devam ederken pandeminin sona ereceği zaman ise belirsizliğini korumakta.

Toyo Ink Türkiye CEO’su ve iş insanı olarak genel çerçevede salgının ekonomik etkilerini değerlendirecek olur isem; uzun vadede bu salgından kaynaklı yaşanabilecek durgunluğun küresel bir küçülmeye yol açacağı maalesef kaçınılmaz. Bu nedenle yakın zaman için her sektörden firmalar uzun vadede değişim yönetimi ve aynı zamanda yeniden inşa sürecine hazırlıklı olmalıdır.

Aynı zamanda, bu süreç hepimizin hayatına yeni iş yapış modelleri getirdi ve mümkün olduğunca çalışma koşullarımızda güncellemeler gerçekleştirdik. Mayıs sonu itibari ile “yeni normal” olarak adlandırdığımız bu aşama, tüm iş yerlerini yeni strateji ve iş yapış modelleri geliştirmeye yönlendiriyor.

Mart ayından itibaren yaşanabilecek ekonomik dalgalanmalara karşı Toyo Ink Türkiye olarak acil eylem planlarımızı hazırladık. Üretim, dağıtım ve satış süreçlerinin bütün parametrelerini gözden geçirdik. Bu yeni süreç itibariyle de değerlendirmelerimizi sürdürüyoruz. Faaliyet zincirimizin hangi halkasında ciddi bir olumsuzluk olacağını öngörmeye ve öngördüğümüz noktalarda herhangi bir olası aksama durumunda ise telafisi için uygun aksiyonlar geliştiriyoruz.

Toyo Ink Türkiye olarak, kaliteye verdiğimiz önem ile gazete, dergi, ambalaj ve basım sektörlerinin ihtiyaçlarına en uygun çözümü sunacak ürünleri Manisa Organize Sanayi Bölgesi’nde bulunan fabrikamızda yeni iş yapış modellerimiz ve aynı standartlarımız ile üretmeye devam ediyoruz. Virüsün etkilerini, üretim alanlarımız ile tedarikçisi olduğumuz basım ve ambalaj sektörünü inceleyerek yol haritalarımızı oluşturuyoruz.

Farklı dinamiklare sahip olan basım ve ambalaj sektörlerine daha detaylı değinmem gerekirse; her zaman olduğu gibi bugün de hayati önem taşıyan ilaç, gıda, temizlik malzemeleri gibi tüm ambalajlı ürünlerin toplum için acil ihtiyaç olması hem şirketimize hem de tüm sektör çalışanlarına bu zor günlerde ayrı bir sorumluluk yüklediğini söyleyebilirim. İçinde bulunduğumuz durum doğrultusunda temel ihtiyaçlarımız ile paralel olarak esnek ambalaj sanayinde yaşanan talep artışları pazarı olumlu yönde etkilemiş, kapasite artışlarını desteklemiştir. Artan talep karşısında hammadde tedarikinde hem üretici firmalar hem biz tedarikçiler başlarda tedirginlik yaşasak da alınan önlemler çerçevesinde süreci tüm sektör çalışanları olarak özveri ile yürüttüğümüzü düşünüyorum.

Genel olarak baskı & ambalaj sektörünün bu süreçteki tutumlarını değerlendirecek olursam; Mart ayındaki panik havası Nisan ve Mayıs aylarında biraz daha yavaşladı. Bu süreç bize sektör temsilcilerinin, yaşanabilecek sorunlara ılımlı yaklaşabildiklerini gösterdi ancak, bu durumun uzun süreceğini de düşünmüyorum. Görüyoruz ki, sevkiyat ile ilgili problemler bile tolere edilmemeye başlandı. Özellikle sürdürülebilir tedarik süreci firmalar için çok önemli hale geldi. Halihazırda kullandıkları firmalarla devam ediyorlar; bu da sektöre yeni girmeye çalışanlar için dezavantajlı bir durum oluşturdu.

Paylaş: